Pravila refundacije – povrati i reklamacije
Kupac je dužan snositi troškove vraćanja robe u slučaju da iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 72. Zakona o zaštiti potrošača. U slučaju da kod ugovora sklopljenih na daljinu roba zbog svoje prirode ne može biti vraćena poštom na uobičajen način, troškove vraćanja robe na drugi način također snosi kupac. Kupac mora izvršiti povrat robe bez odgađanja a najkasnije u roku od 14 dana od kada je, sukladno članku 74. Zakona o zaštiti potrošača, obavijestio prodavatelja o svojoj odluci da raskine ugovor. Smatra se da je kupac izvršio svoju obvezu na vrijeme ako prije isteka navedenog roka pošalje robu ili je preda prodavatelju. Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.
Prodavatelj mora bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je zaprimio obavijest o odluci kupca da raskida ugovor sukladno članku 74. Zakona o zaštiti potrošača, vratiti kupcu sve što je kupac platio na temelju ugovora. Prodavatelj nije u obvezi izvršiti povrat dodatnih troškova koji su rezultat kupčevog izričitog izbora vrste prijevoza koji je različit od vrste standardnog prijevoza koji je ponudio prodavatelj. Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenog tek nakon što mu roba bude vraćena, odnosno, nakon što mu kupac dostavi dokaz da je robu poslao natrag prodavatelju, ako bi o tome prodavatelj bio obaviješten prije primitka robe. Prodavatelj mora izvršiti povrat plaćenoga služeći se istim sredstvima plaćanja kojim se koristio kupac prilikom plaćanja osim ako kupac izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da kupac ne bude obvezan platiti nikakve dodatne troškove za takav povrat.
Kupac nema pravo na povrat ako:
- ugovor prodavatelj u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak kupca te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora ako ugovor bude u potpunosti ispunjen
- predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja prodavatelja, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava kupca na jednostrani raskid ugovora
- predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji kupca ili koja je jasno prilagođena kupcu
- kupac posebno zahtijevao posjet prodavatelja radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je kupac izrijekom zahtijevao, prodavatelj pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, kupac ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom
- predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
- predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na fizičkom mediju
- ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak kupca te uz njegovu suglasnost da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora, odnosno na povrat.
- ako je kupljeni proizvod bio ugrađivan ili montiran, a nakon toga biste ga željeli vratiti, on se više ne smatra novim proizvodom te se jednako tako ne smatra ispravnim za ugradnju – što znači da ga ne možete niti vratiti. Vraćeni proizvod mora biti u originalnom, neoštećenom pakiranju kako bi se smatrao novim i nekorištenim, te kao takav bio spreman za daljnju prodaju.
Potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora prodavatelj će dostaviti kupcu bez odgađanja, elektroničkom poštom.
Odgovornost za materijalne nedostatke
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda sukladno Zakonu o obveznim odnosima (članci 400-422).
Materijalni nedostatak se definira kao postojeći:
- ako predmet nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet,
- ako predmet nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
- ako predmet nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
- ako predmet nema svojstva koja inače postoje kod drugih predmeta iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi predmeta, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima predmeta (reklame, označavanje stvari i dr.),
- ako je predmet nepravilno montiran pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji,
Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava predmeta, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati. Prodavatelj odgovara i za nedostatke koje je kupac mogao lako opaziti ako je izjavio da predmet nema nikakve nedostatke ili da predmet ima određena svojstva ili odlike.